پرسش شما:
شش بار سکه بریزید...
خطوط ششخطی:
ینگ
ینگ و یین
یین
ینگ
نامشخص
یین
یکی از دو حالت ریختن سکهها همینجا یا انتخاب دستی سکهها را انتخاب کنید.
برای کسب اطلاع از نحوهی آموزش آنلاین ای جینگ(یی چینگ) میتوانید از پیامرسانهای تلگرام(لینک مستقیم) و ایتا(لینک مستقیم) استفاده کنید.
روش ریختن سکهها در ای جینگ(یی چینگ):
- ۱ - یکی از دو حالت "ریختن سکهها همینجا" یا "انتخاب دستی سکهها" را انتخاب کنید
-
- ریختن سکهها همینجا: شما به صورت دیجیتال، و یکسان با استفاده از سکههای واقعی(از نظر نتیجه)، سکهها را به صورت ماشینی میریزید. سریع، آسان و دقیق.
- انتخاب دستی سکهها: مناسب کسانی که با سکهی واقعی با «ای جینگ(یی چینگ)» مشورت میکنند. در این حالت میتوانید نتیجهی به دست آمده از ریختن سکههای واقعی را شبیه سازی کنید و نتیجهی آن را بخوانید.(دیگر نیازی به همراه داشتن کتاب یا حساب کردن شکل هر خط یا عدد ششخطیها ندارید)
- ۲ سوال خود را با جزییات آن در ذهن مرور کنید و "ریختن سکهها" را بزنید.
- ۳ شش بار این کار را تکرار کنید.
- ۴ - پس از ریختن سکهها دکمهی "پاسخ" ظاهر میشود و با زدن دکمهی پاسخ میتوانید پاسخ را ببینید.
- پاسخ در سه بخش، به صورت زیر است
-
-
آغاز:
-
پاسخ پرسش شما با این ششخطی آغاز میشود و آغاز مسئلهی مورد پرسش را توضیح میدهد.
اگر پرسش شما در مورد ماجرایی است که هم اکنون در جریان است، وضعیت کنونی شما، یا وضعیتی که از آن عبور کردهاید و مربوط به ابتدای این ماجرا بوده را شرح میدهد.
هر چه جزییات پرسش و وضعیتی که در نظر دارید برای خودتان شفافتر باشد، توضیحات این بخش ملموستر خواهد بود و اینگونه میتوانید رویکرد هماهنگ با وضع موجود را تشخیص دهید تا از فرصتها بهتر استفاده کنید یا به خودتان آسیب نرسانید.
اگر این پرسش در مورد مسئلهای است که در آینده آغاز میشود، مثلا در مورد کاری است که در روز بعد یا ۱۰ دقیقه بعد قصد انجام آن را دارید، وضعیت در آغاز مسئلهی مورد پرسش، وقتی تصمیم به انجام آن میگیرید و انجام آن را شروع میکنید را توضیح میدهد.
-
پاسخ پرسش شما با این ششخطی آغاز میشود و آغاز مسئلهی مورد پرسش را توضیح میدهد.
-
مسیر:
-
میانهی مسیر به واسطهی خطوط ششخطی یا ششوجهی تعریف میشود که هر خط «مسیر» حرکت از وضعیت آغازین به وضعیت پایانی (طول مسیر) را توضیح میدهد.
با عمل به توصیههای ای جینگ(یی چینگ) در اینجا، به ششخطی پایانی خواهید رسید. در غیر اینصورت همه چیز متناسب با رویکرد شما تغییر میکند.
اینجا نیز ملموستر بودن پاسخ به شفافیت پرسش کاملاً مرتبط است.
-
میانهی مسیر به واسطهی خطوط ششخطی یا ششوجهی تعریف میشود که هر خط «مسیر» حرکت از وضعیت آغازین به وضعیت پایانی (طول مسیر) را توضیح میدهد.
-
پایان:
-
وضعیتی را توضیح میدهد که اگر به توصیههای قبلی عمل کرده باشید به آن میرسید.
-
وضعیتی را توضیح میدهد که اگر به توصیههای قبلی عمل کرده باشید به آن میرسید.
-
بخشهای پاسخ:-
سنجش و تصویر شش خطی: بر اساس مفهوم سنجش و تصویر شش خطی، به منظور ارتباط بهتر و سادهتر تا حدی ساده و امروزی شده و در زیر معرفی مختصری از مفهوم کلی شش خطی قرار گرفته است.
اسامی دیگر: عناوین دیگر شش خطی و مفاهیم کلی وضعیت.
واکاوی و توضیح: چکیدهای از مفهوم شش خطی بر اساس تجربه و برداشتم از هر وضعیت، و همچنین استفاده از گفتار سایر اساتید.
توضیح خط: خلاصهای از مفهوم هر خط -- در حال کامل شدن.
سهخطیها: اسامی و ویژگیهای هر سه خطی که سازندهی شش خطی است.
گفتارها: در این بخش گفتارهای مرتبط با ششخطی از منابع گوناگون جهانی ارائه شده تا به فهم شفافتر و شناخت بهتر معنای این شش خطی در سطوح مختلف باطنی و ظاهری کمک شود. - در حال کامل شدن
تجربهها: بخشیست که همه میتوانند درک خود و تجربهی خود و یا سوال خود در مورد هر شش خطی را آنجا با دیگران به اشتراک بگذارند و به رشد آگاهی خود و دیگران کمک کنند.
-
سنجش و تصویر شش خطی: بر اساس مفهوم سنجش و تصویر شش خطی، به منظور ارتباط بهتر و سادهتر تا حدی ساده و امروزی شده و در زیر معرفی مختصری از مفهوم کلی شش خطی قرار گرفته است.
-
آغاز:
مدح نبی و ولی
شاهنامه
حکیم ابوالقاسم فردوسی
--منم بندهٔ اهل بیت نبی
ستایندهٔ خاک پای وصی
حکیم این جهان را چو دریا نهاد
بر انگیخته موج از او تندباد
چو هفتاد کشتی بر او ساخته
همه بادبانها بر افراخته
یکی پهن کشتی به سان عروس
بیاراسته همچو چشم خروس
محّمد بدو اندرون با علی
همان اهل بیت نبی و ولی
خردمند کز دور دریا بدید
کرانه نه پیدا و بن ناپدید
بدانست کو موج خواهد زدن
کس از غرق بیرون نخواهد شدن
به دل گفت اگر با نبی و وصی
شوم غرقه دارم دو یار وفی
همانا که باشد مرا دستگیر
خداوند تاج و لوا و سریر
خداوند جوی می و انگبین
همان چشمهٔ شیر و ماء معین
اگر چشم داری به دیگر سرای
به نزد نبی و علی گیر جای
گرت زین بد آید گناه من است
چنین است و این دین و راه من است
بر این زادم و هم بر این بگذرم
چنان دان که خاک پی حیدرم
دلت گر به راه خطا مایل است
تو را دشمن اندر جهان خود دل است
نباشد جز از بیپدر دشمنش
که یزدان به آتش بسوزد تنش
هر آنکس که در جانش بغض علی است
از او زارتر در جهان زار کی است
نگر تا نداری به بازی جهان
نه برگردی از نیک پی همرهان
همه نیکیات باید آغاز کرد
چو با نیکنامان بوی همنورد
از این در سخن چند رانم همی
همانا کرانش ندانم همی