متن اصلی و تفسیر کتاب ای جینگ
شش خطی 3: دشواریهای آغازی تازه
اسامی دیگر شش خطی 3:
سختی ابتدایی، نماد برخاستن، جوانه زدن، دردهای زایش و بالندگی، خطرهای گذرا، مشکلات ابتدایی، مشکلات استرسی، دردسر رشد سازمانی، شروعهای دشوار، دردسرهای رشد، موانع اولیه
شش خطی 3
دشواریهای آغازی تازه
چرا در دورهی جامع ای جینگ شرکت کنم؟
با یادگیری درسهای دوره، برای همیشه ابزاری قدرتمند برای درک و حل مسائل گوناگون زندگی در اختیار خواهید داشت.این دانش به شما کمک میکند تا برای همیشه نهتنها در زندگی شخصی خود، بلکه در حل مسائل دیگران مؤثر باشید.
علاوه بر این، یادگیری مفاهیم عرفانی و رشد فردی ای جینگ، به داشتن حال خوب، انرژی بیشتر و روند رو به رشد در همهی جنبههای زندگی کمک قابل توجهی میکند.
چکیده:
ماجراهای تازه ذاتاً با هرج و مرج همراه هستند اما موفقیت و رشد بسیاری با خود دارد.
این ماجرای تازه در بهترین حالتش هم سخت است؛ مثل جوانهای که از میان سنگ و خاک تلاش میکند خود را بالا بکشد.
با اینحال، این ماجرا بخشی از مسیر شماست و باعث میشود گوهر وجودتان بهتر بدرخشد و توانمندیهایی که داشتهاید ولی از آنها استفاده نمیکردید را به کار بگیرید.
در این فرآیندی تازه و ناشناخته(تاریک) اگر به دنبال افکار پراکنده و غالباً سردرگم کننده راه بیفتید و بخواهید با عملگرایی ماجرا را پیش ببرید، بیشتر گیر میفتید.
پس باید از آگاهی کمک بگیرید، کارهایی مثل مراقبه، نماز و آوردن سکوت و آگاهی به درون بسیار کمک کننده است. تجلی بیرونی این آگاهی کسی یا کسانی در نزدیکی شماست که میتوانید از راهنمایی و کمکشان استفاده کنید.
تنها بر اساس تشخیص درست شهودی و آگاهانه(درونی) یا راهنمایی بیرونی عمل کنید.
درون این هرج و مرج نظمی هست. سرنخ آن را بیابید و به اوضاع سر و سامان دهید؛ تفکیک کردن، توأم با وحدت بخشیدن را بیاموزید.
معرفی شش خطی
اسم این ششخطی به راستی بر موقعیتی دلالت دارد که گیاهی تازه میخواهد از زمین سر بر آورد و در این آغاز تازه مجبور است به خاک و سنگی که راه رشد او را سد کردهاند فشار بیاورد تا از آنها عبور کند.
با توجه به این معنا این ششخطی موقعیتی را به تصویر کشیده که زمین و آسمان، فرد را به جلو پیش میبرند و این اولین قدم، با سختیهایی همراه است.
این حرکت رو به بالا، بالاخره از سختیها رها میشود و همهی تنشهای ناشی از آن برطرف میشوند؛ مثل گیاهی که سر از خاک بیرون آورده است.
سنجش ششخطی:
«سختی ابتدایی» موفقیت عالی ایجاد میکند،
درستی و محکمی در آن هماهنگ و سودمند است.
چیزی نباید به عهده گرفته شود.
کمک گرفتن برای او هماهنگ و سودمند است.
رشد با سختی عجین است؛ همچون درد زایش.
کشمکشهای زیادی در کار است تا شکل تازهای ایجاد شود و این ریشهی سختیها است.
همه چیز در حرکت است: در عین خطرناکی، با درستی و استواری موفقیتی عالی دست یافتنی است.
در اینجا هنوز چیزی شکل نگرفته و همه چیز تاریک است.
باید دست نگه دارید؛ چون انجام هر کاری پیش از زمان مناسبش فاجعه به بار میآورد. به همین دلیل خیلی مهم است تنها نمانید؛ برای غلبه به هرج و مرج به کمک نیاز دارید.
این دست نگه داشتن به معنای منفعل شدن و کاری نکردن نیست. شما باید بر اساس شهود و راهنماییهای درونی و بیرونی، در انجام شدن کارها همکاری کنید.
با سکههای واقعی فال ای چینگ میگیرید؟ «ریختن دستی سکهها» برای شما طراحی شده
با استفاده از بخش «ریختن دستی سکهها» میتوانید پاسخ سکههایی که ریختهاید را ببینید و به امکانات زیر دسترسی داشته باشید.
-
محتواهای مخصوص صفحه:
- محاسبهی ششخطی درونی.
- نوشتار امروزی متن باستانی.
- خط برگزیده در خطوط متغیر.
- سه خطیهای هر شش خطی و ویژگیهای آنها
- ذخیرهی پرسش و پاسخ.
- قرارگیری بخشهای مختلف پاسخ در یک صفحه.
- محاسبهی ششخطی، خطوط متغیر، خط برگزیده و ششخطی تغییر یافته.
ریختن دستی سکهها کجاست؟
از صفحهی اصلی روی «ادامه» کلیک کنید و سپس گزینهی ریختن دستی سکهها را انتخاب کنید تا بتوانید سکههایی که ریختهاید را شبیه سازی کنید.
تصویر ششخطی:
ابرها و تندر:
نگارهی «سختی ابتدایی».
اینچنین انسان برتر از به هم ریختگیها نظم میسازد.
با توجه به تصویر، در آشفتگیهای «سختی ابتدایی» نظم در پس این آشفتگی وجود دارد.
بنابراین شما باید این اوضاع آشفته را سامان دهید؛ سرنخ را پیدا کرده و از این نخهای سردرگم لباسی زیبا ببافید.
برای اینکه هرکس بتواند جایگاهش را در این بیکرانگی جهان هستی بیابد، لازم است دو کار انجام دهد: تفکیک کند، یکی کند.
نیاز به درک بهتر وضعیت خود یا پاسخ ای جینگ دارید؟
در جلسهی مشاوره با ای جینگ، هدف این است که به شما کمک کنیم درک روشنتری از مسئلهی خود و پاسخهای ای جینگ پیدا کنید.این جلسات به شما این امکان را میدهند تا پس از درک بهتر وضعیت خود، شیوههای هماهنگ و مناسب روبرو شدن با آن را بهتر و شفافتر درک کنید.
همچنین پس از این جلسه، دیگر میتوانید درک شفافتری از شش خطیهای پاسخ خود در آینده داشته باشید و تا جای ممکن، روشهای اساسی درک مفاهیم ای جینگ را یادبگیرید.
گفتارها و نقل قولهای مرتبط با شش خطی:
ایدهی بنیادین این ششخطی زایش و رشد در میان سختی است، همچون بذری که جوانه زده، گیاهی نوپا شده و از درون زمین راهش را باز میکند. کارهای ما، هنوز در مراحل ابتدایی آن، و آسیب پذیر است؛ ما اصلاً نباید تلاشی برای پیش رفتن کنیم، بلکه باید تا زمان بالندگی آنها مراقبشان باشیم. سپس با مراقبت مناسب، این بذر درختی تنومند خواهد شد. سه خطی بالایی، درّه، نیاز به احتیاط را نشان میدهد: اما، اگر ما به این نشانهها توجه کنیم، موفقیتمان تضمین شده است.
بلوفلد
خط اول:
توقف(تأمل و وقفهی درونی) و راه بند(توقف بیرونی).
درست و محکم بودن برای فرد هماهنگ و سودمند است.
کمک گرفتن(یا به کار گماشتن اربابان) برای فرد هماهنگ و سودمند است.
تفسیر خط اول
برخورد با مانع در ابتدای کاری بزرگ، اقتضا میکند برای پیش بردن زور نزنید؛ توقف کرده و تأمل کنید.
با اینحال به هیچ وجه نباید از دنبال کردن هدف خود دست بکشید؛ باید استوار بمانید و همواره هدفتان را در نظر نگه دارید.
پیدا کردن همراهی مناسب مهم است. تنها با پرهیز از خود-رأیی و داشتن روحیهای انسانی، میتوانید همراهی مناسب برای مبارزه با این سختیها را پیدا کنید.
خط دوم:
سختیها زیاد میشوند.
اسب و گاری جدا میشوند.
او یک راهزن نیست؛
او میخواهد در زمان مناسب خواستگاری کند.
دوشیزه پاکدامن است.
او نمیپذیرد.
10 سال – سپس او خود میپذیرد.
تفسیر خط دوم
این خط موقعیتی را به تصویر میکشد که شما در سختیها گیر افتادهاید. ناگهان اوضاع تغییر میکند و کمکی ناشناخته از راه میرسد. این اتفاق غیر منتظره باعث میشود فکر کنید او یک راهزن است؛ ولی کمکم معلوم میشود او نیت پلیدی ندارد و برای کمک به شما نزدیک شده است.
به هرحال پیشنهاد کمک از طرف شخصی نامرتبط نباید پذیرفته شود، وگرنه ممکن است آزادی ما در تصمیمگیری مخدوش شود.
در این شرایط باید منتظر بمانید تا زمان دورهی کامل خود را طی کند. ۱۰ سال اشاره کامل شدن دورهی زمانی دارد. اینگونه، چیزها کمکم به حالت معمول خود برمیگردند و میتوانید به دوست مقدر خود بپیوندید و آنچه به آن امیدوار بودید اتفاق بیفتد.
خط سوم:
کسی که بدون جنگلشناس به شکار رود، تنها دستاوردش گم شدن در جنگل است.
انسان برتر نشانههای زمان را درک میکند و ترجیح میدهد ادامه ندهد.
ادامه دادن با سرافکندگی همراه است.
تفسیر خط سوم
وقتی خود را در شرایط ناشناخته و سخت میبینید، نباید بدون تأمل و راهنما دست به کار شوید وگرنه در این سرزمین ناشناخته گم میشوید.
کارهای عجولانه و پیش از رسیدن زمان مناسب، بدون وجود راهنمایی لازم، به شکست و سرافکندگی میانجامد.
سرنوشت را نمیتوان دور زد؛ تلاشهای نارس، بدون داشتن راهنمایی لازم، به شکست و سرافکندگی شما منجر میشود.
اگر عاقل باشید این رسیدن چنین حوادثی را میبینید و ترجیح میدهید آرزوهای خود را رها کنید تا اینکه بخواهید با زور زدن برای رسیدن به آنها، شکست و سرافکندگی نصیب خود کنید.
خط چهارم:
اسب و گاری جدا میشوند.
به دنبال اتحاد باشید.
رفتن خوشاقبالی به بار میآورد.
همهچیز هماهنگ و سودمند است.
(سوار بر اسب ایستاده. به دنبال یاور بودن، و از نتایج خوبش همه سود میبرند - اویی شیشو | ای جینگ بودایی)
تفسیر خط چهارم
گاهی وظیفه شما را به وارد عمل شدن فرا میخواند، ولی توانایی کافی آن را ندارید.
با اینحال، فرصتی برای ایجاد ارتباط به شما پیشنهاد میشود، باید آن را غنیمت شمارید و از آن استفاده کنید.
غرور و محافظهکاری کاذب نباید شما را از پذیرفتن و استفاده از آن باز دارد.
برداشتن قدم اول، حتی به قیمت مقداری نادیده گرفتن خود، نشانهی روشنایی درونی شماست. پذیرفتن کمک در زمان مناسب ناشایست نیست.
اگر یاران مناسب پیدا شوند، همه چیز خوب پیش میرود.
خط پنجم:
سختیها مبارک هستند.
درستی و محکمی کم، خوش اقبالی به بار میآورد.
درستی و محکمی بسیار، بد اقبالی به بار میآورد.
--------
به تعویق افتادن مزایا. چشم اندازی خوب برای درستی کوچک، چشم اندازی بد برای درستی بزرگ. اویی شیشو
تفسیر خط پنجم
در جایگاهی هستید که نمیتوانید نیت خوب خود را نشان دهید و دیگران هر کاری که انجام میدهید را بد برداشت میکنند.
در چنین شرایطی باید آهسته و گام به گام پیش روید.
نباید تلاش کنید کارهای بزرگی انجام دهید، چون موفق شدن در چنین کارهایی نیازمند اعتماد عمومی است و در این شرایط، با شکست و تیره بختی روبرو خواهید شد.
با پیگیری وظایف و عمل به تعهداتتان، اندک اندک راه باز میشود و همهی موانع برطرف خواهند شد.
خط ششم:
اسب و واگن جدا میشوند.
اشکهای خونین جاری میشوند (خون گریه میکند).
---
نشسته روی اسب، ساکن، خون میگرید. - اویی شیشو
تفسیر خط ششم
سختیهای ابتدایی برای برخی بسیار سنگین است. آنها در آن گیر میفتند و راه خروج از آن را نمییابند؛ دستشان را بالا برده و تسلیم میشوند. چنین کنارهگرفتنی بسیار غم انگیز است. کنگفو (کنفسیوس) در این باره مینویسد:
اشکهای خونین جاری میشود: فرد نباید اینگونه بماند.
ریچارد ویلهلم، سفر به چین و ای جینگ:
ریچارد ویلهلم(1930 – 1873) که یک مسیحی تمام عیار آلمانی است برای تبلیغ مسیحیت به چین میرود و برای ۲۵ سال تلاش میکند مردم این سرزمین را مسیحی کند. البته موفق به مسیحی کردن یک نفر هم نمیشود!
اما دستاورد ریچارد آشنایی با آموزههای چینی، زبان و فرهنگ این کشور بود که به نوشتن یکی از بهترین ترجمهها، جمعآوریها و توضیحات کتاب ای جینگ(یی چینگ، ای چینگ) برای غیر چینی زبانها ختم شد.
ریچارد ویلهلم
کارل یونگ دربارهی ریچارد ویلهلم مینویسد:
او دارای موهبتی بود که (به واسطهی آن) میتوانست بدون تعصب و برای آشکار کردن (عقاید و بینش) ذهنیت یک خارجی (نسبت به مسائل گوناگون) و همدلی کردن به او گوش کند و (اینها) او را قادر میساخت تا گنجینههای فکری چین را در دسترس اروپا قرار دهد. او (هرکاری کرد) نتوانست از شناخت عقلانیت و شفافیت افکار چینی فارغ شود... این (نگاه چینیان به زندگی) او را سخت در برگرفته و مجذوب کرده بود.
تجربهها، نظرات یا سوالات شش خطی 3