متن اصلی و تفسیر کتاب ای جینگ
شش خطی 55: فراوانی
اسامی دیگر شش خطی 55:
خوشبختی بسیار، اوج، ثروت و سود فراوان، نیکبختی، نماد رفاه، ثروتمندی، ثمر بخش، پربار، روشنایی، بزرگی، عرش، عمل صحیح و رفتار روشن
شش خطی 55
فراوانی
چرا در دورهی جامع ای جینگ شرکت کنم؟
با یادگیری درسهای دوره، برای همیشه ابزاری قدرتمند برای درک و حل مسائل گوناگون زندگی در اختیار خواهید داشت.این دانش به شما کمک میکند تا برای همیشه نهتنها در زندگی شخصی خود، بلکه در حل مسائل دیگران مؤثر باشید.
علاوه بر این، یادگیری مفاهیم عرفانی و رشد فردی ای جینگ، به داشتن حال خوب، انرژی بیشتر و روند رو به رشد در همهی جنبههای زندگی کمک قابل توجهی میکند.
چکیده:
شما در این موقعیت صاحب قدرت هستید و این به خاطر شایستگیهای درونی و قصد والایی است که دارید.
به صورت نمادین پادشاه جدیدی هستید که از ماجراجوییهایش برگشته تا تخت پادشاهی را تصاحب کند.
این یک چرخه است و شما بخشی از آن هستید و به اندازهی کافی آگاه هستید که روزی باید تخت پادشاهی را برای کودکی در شهر، جوانی برومند و قهرمانی تازه بگذارید و بروید.
ناراحتی برای چنین آمدن و رفتنهای اجتناب ناپذیری بیمعنی است، و فقط چنین انسان آگاهی میتواند رهبری توانا شود.
اکنون باید در نقش خود بدرخشید و از این موهبت بهترین استفاده را ببرید تا بهترین خود باشید و مانند خورشید به همه بتابید.
میتوانید قوانین را با روشن بینی و دقتی که دارید بازنگری و تقویت کنید تا جامعهی بهتر و شادتری داشته باشید.
معرفی شش خطی
«سهخطی چن» حرکت است و «سه خطی لی» شعلههای آتش که ویژگی آن روشنایی است. روشنایی در درون و حرکت در بیرون – این تولید بزرگی و فراوانی میکند. ششخطی دوران یک تمدن پیشرفته را به تصویر میکشد. به هر حال، این اصل که پیشرفت به اوج خود رسیده حاکی از آن است که این وضعیت فراوانی نمیتواند برای همیشه پایدار بماند.
سنجش ششخطی:
«فراوانی» موفقیت آمیز است.
پادشاه به فراوانی دست میابد.
غمگین نباشید.
همچون خورشید ظهرگاهی باشید.
دوران بزرگی و فراوانی چیزی نیست که هر موجود فانی بتواند آن را ایجاد کند. تنها کسی که برای فرمانروایی زاده شده میتواند میتواند چنین کاری انجام دهد، چون ارادهی او به سمت آنچه بزرگ است سمت و سو دارد.
چنین دوران فراوانی معمولاً کوتاه است. از این رو یک فرزانه ممکن است با نظر به افول اجتناب ناپذیر غمگین شود. اما چنین غمی سزاوار او نیست. تنها فردی که درون او از غم و غصه پاک شده میتواند در دوران فراوانی رهبر باشد. او باید همچون خورشید ظهرگاهی بدرخشد و هرچه در زیر آسمان قرار دارد را خوشحال کند.
با سکههای واقعی فال ای چینگ میگیرید؟ «ریختن دستی سکهها» برای شما طراحی شده
با استفاده از بخش «ریختن دستی سکهها» میتوانید پاسخ سکههایی که ریختهاید را ببینید و به امکانات زیر دسترسی داشته باشید.
-
محتواهای مخصوص صفحه:
- محاسبهی ششخطی درونی.
- نوشتار امروزی متن باستانی.
- خط برگزیده در خطوط متغیر.
- سه خطیهای هر شش خطی و ویژگیهای آنها
- ذخیرهی پرسش و پاسخ.
- قرارگیری بخشهای مختلف پاسخ در یک صفحه.
- محاسبهی ششخطی، خطوط متغیر، خط برگزیده و ششخطی تغییر یافته.
ریختن دستی سکهها کجاست؟
از صفحهی اصلی روی «ادامه» کلیک کنید و سپس گزینهی ریختن دستی سکهها را انتخاب کنید تا بتوانید سکههایی که ریختهاید را شبیه سازی کنید.
تصویر ششخطی:
هم رعد و هم برق به وقوع میپیوندد:
نگارهی «فراوانی».
به این ترتیب انسان برتر در مورد دادخواهیها تصمیم گیری کرده و مجازاتها را اعمال میکند.
این ششخطی با ششخطی «۲۱ از بین بردن موانع» رابطه دارد که در آن نیز رعد و برق ظاهر میشوند؛ اما با ترتیب معکوس. در «از بین بردن موانع» قوانین وضع میشوند: اینجا آنها پیاده شده و تقویت میشوند. روشنایی (سهخطی لی) در درون دقیقاً تحقیق در مورد حقایق را ممکن میسازد، و شوک (سهخطی چن) در بیرون پیاده سازی دقیق و جدی مجازاتها را تضمین میکند.
نیاز به درک بهتر وضعیت خود یا پاسخ ای جینگ دارید؟
در جلسهی مشاوره با ای جینگ، هدف این است که به شما کمک کنیم درک روشنتری از مسئلهی خود و پاسخهای ای جینگ پیدا کنید.این جلسات به شما این امکان را میدهند تا پس از درک بهتر وضعیت خود، شیوههای هماهنگ و مناسب روبرو شدن با آن را بهتر و شفافتر درک کنید.
همچنین پس از این جلسه، دیگر میتوانید درک شفافتری از شش خطیهای پاسخ خود در آینده داشته باشید و تا جای ممکن، روشهای اساسی درک مفاهیم ای جینگ را یادبگیرید.
گفتارها و نقل قولهای مرتبط با شش خطی:
گفتاری ثبت نشده - در حال جمع آوری و آماده سازی
خط اول:
وقتی مردی با فرمانروای مقدر خود دیدار میکند، آنها میتوانند برای ده روز با هم باشند و این اشتباه نیست.
پیش رفتن به شناخته شدن منجر میشود.
تفسیر خط اول
برای ایجاد دوران فراوانی، اتحاد میان روشنایی و حرکتی نیرومند لازم است. دو فردی که این دو ویژگی را دارا هستند برای همدیگر مناسب هستند و حتی اگر آنها زمان یک چرخهی کامل را در دوران فراوانی با یکدیگر بگذرانند، نه زمان زیادی است و نه اشتباه است.
از این رو فرد ممکن است به جلو حرکت کند تا تأثیرات خود را حس کند؛ این کار باعث میشود شناخته شود.
خط دوم:
این پرده چنان ضخیم و همه جانبه است که ستاره قطبی را در ظهر میتوان دید.
به واسطه پیش رفتن، فرد با بیاعتمادی و کینهورزی روبرو میشود.
اگر کسی از طریق حقیقت او را بیدار کند، خوش اقبالی میآید.
تفسیر خط دوم
اغلب پیش میاید که توطئهها و دسیسههای حزبی و گروهی، مانند خورشید گرفتگی فضای میان فرمانروایی که قصد رسیدن به دستاوردهای بزرگی را دارد، و انسانی که میتواند کارهای بزرگ به عهده بگیرد را تاریک میکند. سپس، به جای خورشید، ما ستارهی قطبی را در آسمان میبینیم. تاریکی فرمانروا را به واسطهی گروههایی که قدرت را غصب کردهاند فرا گرفته است. اگر شخص در چنین زمانی بخواهد با توسل به زور کاری بکند، تنها با بیاعتمادی و حسادت روبرو میشود که میتواند مانع هر حرکتی شود. پس نکتهی اساسی این است که از درون به نیروی حقیقت تکیه کنیم که چنان قدرتمند است که تأثیر پنهانی بر فرمانروا میگذارد و به این ترتیب، همه چیز خوب پیش میرود.
خط سوم:
نُه در جایگاه سوم یعنی:
بوتهها در اینجا آنقدر فراوان و انبوه هستند (و مانع عبور نور شدهاند) که در ظهر میتوان ستارههای کوچک را دید.
(و در این تاریکی) او بازوی راستش را میشکند.
(با اینحال) سرزنشی (متوجه او) نیست.
تفسیر خط سوم
تصویر این است که پوشیده شدن خورشید در حال افزایش است. اینجا خورشید گرفتگی به کمال خود میرسد، از این رو ستارههای کوچک در آسمان ظهرگاهی دیده میشوند.
در فضای روابط اجتماعی، این بدان معنی است که سایهی روی شاهزاده به حدی رسیده که حتی انسانهای کوچک (بوتههای زیر درخت) میتوانند خودشان را در صحنه به پیش ببرند. حتی اگر کسی دست راست فرمانروا باشد و توانایی و قدرت زیادی هم داشته باشد هیچ کاری نمیتواند انجام دهد.
خط چهارم:
پوشیدگی چنان فراگیر است که ستارهی قطبی در ظهر دیده میشود.
او با فرمانروای خود دیدار میکند، فرمانروایی که هم فکر و شبیه به خود اوست.
خوش اقبالی.
تفسیر خط چهارم
اینجا تاریکی در حال کاهش یافتن است، از این رو عناصر همجنس به یکدیگر میپیوندند. اینجا دو چیز مکمل باید پیدا شود – عقل برای تکمیل شوق عمل کردن لازم است. سپس همه چیز خوب پیش میرود. عنصر تکمیل کنندهای که اینجا به تصویر کشیده شده برعکس خط اول است. در آن خط، عقل چیزی بود که باید با شوق و شور (انرژی) تکمیل میشد، در حالی که اینجا شور و شوق است که با عقل تکمیل میشود.
خط پنجم:
صفوف پیش میآیند، برکت و شهرت نزدیک میشود.
خوش اقبالی.
تفسیر خط پنجم
فرمانروا متواضع است از این رو به پند و نصیحت انسانهای توانمند توجه میکند. از این رو او با افرادی احاطه شده که به او سرمشق میدهند. این برای او و همهی مردم برکت، شهرت و خوشاقبالی به بار میآورد.
خط ششم:
خانهاش بیانگر فراوانی است. (اما) خانوادهاش در آن دیده نمیشوند.
او به دروازه چشم دوخته ولی کسی دیگر از آن رفت و آمد نمیکند. برای سه سال او کسی را نمیبیند.
بد اقبالی.
تفسیر خط ششم
این مردی را توصیف میکند که به خاطر تکبر و لجبازی دقیقاً عکس چیزی که با تلاش فراوان به دنبال آن بوده را به دست میاورد. او به دنبال خانهای باشکوه و مجلل است. او آرزو دارد تا تحت هر شرایطی رئیس خانهاش باشد، که باعث میشود خانوادهاش با او بیگانه شوند و در آخر کاملاً تنها و منزوی شود.
ریچارد ویلهلم، سفر به چین و ای جینگ:
ریچارد ویلهلم(1930 – 1873) که یک مسیحی تمام عیار آلمانی است برای تبلیغ مسیحیت به چین میرود و برای ۲۵ سال تلاش میکند مردم این سرزمین را مسیحی کند. البته موفق به مسیحی کردن یک نفر هم نمیشود!
اما دستاورد ریچارد آشنایی با آموزههای چینی، زبان و فرهنگ این کشور بود که به نوشتن یکی از بهترین ترجمهها، جمعآوریها و توضیحات کتاب ای جینگ(یی چینگ، ای چینگ) برای غیر چینی زبانها ختم شد.
ریچارد ویلهلم
کارل یونگ دربارهی ریچارد ویلهلم مینویسد:
او دارای موهبتی بود که (به واسطهی آن) میتوانست بدون تعصب و برای آشکار کردن (عقاید و بینش) ذهنیت یک خارجی (نسبت به مسائل گوناگون) و همدلی کردن به او گوش کند و (اینها) او را قادر میساخت تا گنجینههای فکری چین را در دسترس اروپا قرار دهد. او (هرکاری کرد) نتوانست از شناخت عقلانیت و شفافیت افکار چینی فارغ شود... این (نگاه چینیان به زندگی) او را سخت در برگرفته و مجذوب کرده بود.
تجربهها، نظرات یا سوالات شش خطی 55
سیاهی جهان باور نمی شود
و دنیا که زایچه ی ملال آور ساعتی است.
...